Umorzenia, odroczenia i rozłożenia na raty terminu płatności podatku

UMORZENIA, ODROCZENIA TERMINU PŁATNOŚCI

Umorzenia, odroczenia terminu płatności, rozłożenia na raty podatku oraz zaległości podatkowych i odsetek za zwłokę z tytułu podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego.

Wymagane dokumenty:

Osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej:

1. Pisemny wniosek o umorzenie/ rozłożenie na raty/ odroczenie terminu płatności podatku, oraz zaległości podatkowych i odesetek za zwłokę, który powinien zawierać:

  • imię, nazwisko i adres zamieszkania wnioskodawcy,
  • numer PESEL, NIP, ewentualnie numer dowodu osobistego (paszportu) wnioskodawcy,
  • źródło należności podatkowej (np. podatek od nieruchomości, odsetki od zaległości itp.),
  • okres, którego wniosek dotyczy,
  • określenie wnioskowanej formy ulgi,
  • uzasadnienie wniosku.

2. Do wniosku powinny zostać załączone następujące dokumenty:

  • oświadczenie o stanie rodzinnym, majątkowym, dochodach i źródłach utrzymania,
  • dokumenty potwierdzające okoliczności przedstawione we wniosku jako argument uzasadniający udzielenie ulgi.

Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą:

1. Pisemny wniosek o umorzenie/ rozłożenie na raty/ odroczenie terminu płatności podatku, oraz zaległości podatkowych i odsetek za zwłokę, który powinien zawierać:

  • imię, nazwisko i adres zamieszkania wnioskodawcy,
  • numer PESEL, NIP wnioskodawcy,
  • określenie przedmiotu działalności gospodarczej,
  • źródło należności podatkowej (np. podatek od nieruchomości, odsetki od zaległości itp.),
  • okres, którego wniosek dotyczy,
  • określenie wnioskowanej formy ulgi.

 2. Do wniosku powinny zostać załączone następujące dokumenty:

  • oświadczenie o stanie rodzinnym, majątkowym, dochodach i źródłach utrzymania,
  • dokumenty potwierdzające okoliczności przedstawione we wniosku jako argument uzasadniający udzielenie ulgi,
  • kopie rocznych zeznań podatkowych złożonych przez wnioskodawcę i osoby pozostające z nim we wspólnym gospodarstwie za ostatnie 3 lata (np. PIT-28, PIT-36, PIT-36L, PIT-37 bądź inny) wraz z ich korektami.

Pomoc Publiczna:

1. Podmiot ubiegający się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołóstwie jest zobowiązany do przedstawienia podmiotowi udzielającemu pomocy, wraz z wnioskiem o udzielenie pomocy:

  • wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis w rolnictwie, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat obrotowych albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie (zał.4);
  • wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis w rybołóstwie, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis w rybołóstwie otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;
  • informacji określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010r. w sprawe informacji składanych przez  podmiot ubiegający się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołostwie (Dz. U. nr 121, poz. 810) na formularzu, którego wzór jest określony w załączniku do tego rozporządzenia (zał.5).

 2. Podmiot ubiegający się o pomoc de minimis jest zobowiązany do przedstawienia podmiotowi udzielającemu pomocy, wraz z wnioskiem o udzielenie pomocy:

  • wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie (zał.3), albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie (zał.4);
  • informacji określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010r. w sprawie zakresu informacji przedtawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. nr 53, poz. 311) - na formularzu informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis, którego wzór określa załącznik do tego rozporządzenia (zał.6);
  • sprawozdania finansowe za okres 3 ostatnich lat obrotowych sporządzone zgodnie z przepisami o rachunkowości.

Opłaty: Brak

Miejsce składania pism: Urząd Gminy Domaniów - pokój nr 5.

Termin załatwienia:

1. Bez zbędnej zwłoki.

2. Do 1 miesiąca.

3. Do 2 miesięcy sprawy szczególnie skomplikowane.

Tryb odwoławczy: Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od  dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.

Podstawa prawna:

1. Ustawa z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2016r., poz. 716).

2. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015r., poz. 613).

3. Ustawa z dnia 15 listopada 1984r. o podatku rolnym (Dz. U. z 2016r., poz. 617).

4. Ustawa z dnia 30 października 2002r. o podatku leśnym (Dz. U. z 2016r., poz. 374).

5. Art. 37 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2007r. nr 59, poz. 404 z późn. zm.).

6. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez odmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. nr 53, poz. 311).

7. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010r. w sprawie informacji składanych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołóstwie (Dz. U. nr 121, poz. 810).

Załączniki do pobrania:

  • Zał. 1 Wniosek
  • Zał. 2 Oświadczenie o stanie rodzinnym, majątkowym, dochodach i źródłach utrzymania.
  • Zał. 3 Oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w roku, w którym podmiot ubiega się o pomoc de minimis oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat,
  • Zał. 4 Oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis w roku, w którym podmiot ubiega się o pomoc de minimis w ciągu dwóch poprzedzających go lat,
  • Zał. 5 Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis w rybołóstwie lub rolnictwie.

Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 10 czerwca 2016 09:30
Dokument wprowadzony do BIP przez: Aneta Drelichowska
Ilość wyświetleń: 1135
10 czerwca 2016 13:27 (Aneta Drelichowska) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
10 czerwca 2016 10:59 (Aneta Drelichowska) - Dodanie załącznika [formularz_informacji_przedstawianych_przez_wnioskodawcerolnik_1.doc] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
10 czerwca 2016 10:59 (Aneta Drelichowska) - Dodanie załącznika [oswiadczenie_o_nieotrzymaniu_pomocy_de_minimis.doc] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany
Witamy w Gminie Domaniów::Witamy w Gminie Domaniów::Witamy w Gminie Domaniów::Witamy w Gminie Domaniów::Witamy w Gminie Domaniów::Witamy w Gminie Domaniów::Witamy w Gminie Domaniów::Witamy w Gminie Domaniów::Witamy w Gminie Domaniów::Witamy w Gminie Domaniów::