Deklaracja dostępności

Gmina Domaniów zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://bip.gminadomaniow.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • Poprawa dostępności załączników w formacie PDF z ostatnich lat (powód: Nadmierne obciążenie dla podmiotu publicznego)

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny QS Zurich Sp. z o.o. . Wyniki badania przedstawia raport z audytu.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

 

W ramach Polski Cyfrowej planowane jest dostosowanie stron www z wytycznymi WCAG 2.1.

Obecnie realizowany jest projekt pn: "Dostępny samorząd w Gminie Domaniów” na który uzyskano wsparcie w naborze wniosków „Dostępny samorząd - granty” realizowanego przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w ramach Działania 2.18 Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego

Numer komórkowy dostepny dla osób ze szczegolnymi potrzebami do komunikacji SMS i/lub MMS: 609 316 587 

Koordynator ds. dostępności - Dorota Sala (Sekretarz Gminy Domaniów) - zgodnie z Zarządzeniem Nr 255/2021 Wójta Gminy Domaniów z dnia 9 marca 2021w sprawie: wyznaczenia koordynatora ds. dostepności.  

Elementy w których zapewniono wyższy od wymaganego poziom dostępności cyfrowej

Na stronie internetowej kontrast spełnia wymagania WCAG na poziomie AAA

Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej

W 2024 roku planowane jest dostosowanie strony internetowej do wymagań prawnych

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Dorota Sala

Na podstawie Art.18.(1-6): Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Na podstawie Art.18.7: W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Aplikacje mobilne

Udostępniamy nastepujące aplikacje mobilne:

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków

Wejście główne do budynku Urzędu Gminy Domaniów zlokalizowane jest od strony południowej. Budynek posiada także odrębne wyjście ewakuacyjne ulokowane w północnej części budynku. Urząd Gminy mieści się na parterze i na I piętrze w budynku, który nie jest w pełni przystosowany do obsługi osób mających trudności w poruszaniu się. Przy wejściu głównym do budynku, po lewej stronie biegu schodów znajduje się platforma schodowa ułatwiająca wejście do budynku. Drzwi wejściowe mają odpowiednią szerokość (jednak nie otwierają się automatycznie). Po prawej stronie od wejścia znajduje się biuro podawcze urzędu, wyposażone w pętlę indukcyjną. Do wejścia głównego prowadzą schody zewnętrzne jednobiegowe. Szerokość schodów zewnętrznych wynosi od 340 cm (góra schodów) do 514 cm (dół schodów). W biegu schodów jest 10 stopni mających 17 cm wysokości. Stopnie posiadają 2-3 centymetrowe noski. Brak oznaczeń krawędzi pierwszego i ostatniego stopnia w biegu schodów zewnętrznych. Brak oznakowania fakturowego schodów, brak poręczy. Przed wejściem głównym ułożona skrobaczka do butów wpuszczona w poziom posadzki. Główne wejście do Urzędu łatwe do zlokalizowania - podkreślone architektonicznie. Strefa wejścia zadaszona. Informacja o funkcji budynku umieszczona w strefie wejścia. Przedsionek ma wymiary 210 x 200 cm. Z przedsionka do głównej części budynku Urzędu prowadzą drzwi dwuskrzydłowe w części przeszklone. Główne skrzydło drzwi ma szerokość 77 cm. Obiekt posiada także odrębne wyjście ewakuacyjne w północnej części budynku. W budynku urzędu pokoje oznaczone są tabliczkami w alfabecie brajla.

Dostosowanie korytarzy

Ciągi komunikacyjne w budynku zostały zaprojektowane zgodnie z wymogami i wytycznymi technicznymi kilkadziesiąt lat temu. W ramach jednej kondygnacji budynku występuje zmiana poziomów. Wejścia do pomieszczeń biurowych nie posiadają progów. Schody nie mają odpowiedniej szerokości biegu. Komunikacja pozioma zapewniona przez ciągi komunikacyjne o szerokości 175 cm na parterze i 120 na piętrze. W przestrzeni korytarzy zamontowane są pochwyty/poręcze. Stojące na korytarzach krzesła zwężają szerokość przejścia. Dodatkowo w przestrzeni ciągów komunikacyjnych występuje wisząca infrastruktura, jak np. schody przyścienne prowadzące na poddasze.

Dostosowanie schodów

Przy wejściu głównym do budynku, po lewej stronie biegu schodów znajduje się platforma schodowa ułatwiająca wejście do budynku. Szerokość schodów zewnętrznych wynosi od 340 cm (góra schodów) do 514 cm (dół schodów). W biegu schodów jest 10 stopni mających 17 cm wysokości. Stopnie posiadają 2-3 centymetrowe noski. Brak oznaczeń krawędzi pierwszego i ostatniego stopnia w biegu schodów zewnętrznych. Brak oznakowania fakturowego schodów, brak poręczy.

Dostosowanie wind

Wewnątrz budynku nie ma windy.

Dostępność pochylni

Brak

Dostępność platform

Przy wejściu głównym do budynku, po lewej stronie biegu schodów znajduje się platforma schodowa ułatwiająca wejście do budynku.

Dostosowanie parkingów

Na parkingu wyznaczono 1 miejsce przeznaczone dla osób niepełnosprawnych. Miejsce parkingowe oznakowane jest w sposób pionowy. Od miejsca parkingowego do wejścia do budynku odległość wynosi około 10 metrów. Parking jest bezpłatny dla osób posiadających kartę parkingową.

Prawo wstępu z psem asystującym

Osoba uprawniona może wejść do budynku z psem asystującym i psem przewodnikiem zgodnie z Ustawą z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz o zatrudnieniu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1172 i 1495).

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.

Dostępność pętli indukcyjnych

Pętla indukcyjna dla osób słabosłyszących dostępna jest w biurze podawczym pełniącym jednocześnie funkcję punktu informacyjnego.

Dostępność tłumacza języka migowego

W urzędzie istnieje możliwość skorzystania z usługi tłumacza języka migowego online w godzinach pracy urzędu.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 22 września 2020 07:23
Dokument wprowadzony do BIP przez: Dorota Sala
Ilość wyświetleń: 1898
13 marca 2025 11:02 (Paweł Kucharski) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
13 marca 2025 11:02 (Paweł Kucharski) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
13 marca 2025 11:00 (Paweł Kucharski) - Aktualizacja deklaracji dostepności.
Zatrzymaj banner przewijany
Witamy w Gminie Domaniów::Witamy w Gminie Domaniów::Witamy w Gminie Domaniów::Witamy w Gminie Domaniów::Witamy w Gminie Domaniów::Witamy w Gminie Domaniów::Witamy w Gminie Domaniów::Witamy w Gminie Domaniów::Witamy w Gminie Domaniów::Witamy w Gminie Domaniów::